Kører du din egen salon, som har været lukket i flere uger? Fra 13 marts. 2020 blev alle saloner, der leverer kosmetik- og frisørservice, ramt af lukningen af Danmark, mens mange af dem af frygt for medarbejdere, klienters og deres næste måneders sundhed og sikkerhed stoppede deres aktiviteter.
Iværksættere, der driver deres eget kontor, stiller sig selv hverdagens spørgsmål:
Hvor lang tid tager det?
Hvornår kan vi komme tilbage på arbejde?
Vil vi være i stand til at vende tilbage til hverdagen "før"?
Kun de uvidende er ikke bekymrede for, hvad der vil ske i morgen, om en måned eller et halvt år, og hvilke konsekvenser den nuværende situation vil have.
Vi har ingen indflydelse på de mange spørgsmål i øjeblikket, og det er værd at tænke over, hvad der ville ske, hvis vi i stedet foreslår at koncentrere dig på din energi ift. at optimere din virksomhed så meget som muligt og komme tilbage på banen, så snart alt langsomt vender tilbage til det normale.
Ingen klager over manglen fritid nu. Du kan endelig læne dig stille tilbage om aftenen og tænke over, om der er noget i din virksomhed, som du kan forbedre?
Måske har du allerede haft mange ideer, som du gerne vil introducere, men du manglede altid tid til at fuldføre. Nu er det rigtige tidspunk!
Er der nogle saloner inden for 10 km fra dig og din virksomhed, der tilbyder de samme tjenester? Ja, og bestemt ikke kun én.
Hvordan får du kunderne til at vælge netop dig? Du skal finde noget, der får dig til at skille dig ud, og få dine kunder til at vende tilbage.
Lækker kaffe i en smuk kop til velkomst, naturlig limonade, hjemmelavet kage hver fredag, eller måske en ny smuk blomstervæg, som klienterne vil være glade for at tage billeder ved og offentliggøre på instagram?
Der er mange ideer og måder at skille sig ud på markedet, lidt kreativitet og ønsket om at gøre noget "mere", er nøglen til succes!
Du har ikke set dine kunder i to uger, og hvornår var sidste gang du kontaktede dem?
Brug denne fritid på at opbygge et forhold til dine klienter.
Foreslå for eksempel i et post på Facebook en måde at håndtere udvoksninger på, dele en idé til et hjemmespa og måske foreslå andre dejlige ting.
Glem ikke at gøre din ferie fredelig over for dine kunder.
Selvom hver enkelt af os ved, at tid er penge, er der problemer, der ikke bør spares i forbindelse med tidsforbrug.
Hver af os lever i en hast, vi har altid travlt, vi mangler tid. For dine klienter kan et besøg i din salon muligvis være de, kun to timer om måneden, som de kan afsætte til sig selv og glemme pligten og telefonen der bipper konstant.
Giv kunden denne komfort, at lad hende føle, at tiden aftaget til hende. Sørg for dejlig musik, smukt duftende stearinlys i baggrunden og et dejligt tæppe.
Lad enhver mening forfines.
Lad aldrig din klient føle, at du har travlt, det vil få hende til at føle sig uvelkommen og skræmme hende væk for fremtiden ...
Hvis dine kunder føler sig forkælet i din salon og finder noget dejligt at se på, vil de helt sikkert være glade for at dele det med deres venner eller på instagram. En investering i kundeservice, er en investering, der altid betaler udbytte.
Dine nuværende servicepriser er en del af mange udgifter, såsom produkter af høj kvalitet, din viden og erfaring, husleje til lokalerne og mange, mange andre, hvis værdi efter karantæne ikke vil falde.
I stedet for at sænke priserne eller give kunderne mulighed for at betale for et nyt sæt som et supplement, skal du gemme de aktuelle priser og tilbyde dem noget ekstra for dem selv.
Take-out limonade, en fancy ansigtsmaske under proceduren, en fem minutters håndmassage eller måske voks med duften af et stearinlys, duften, som de forbinder med din salon?
Vi håber, at hvis du driver din engen salon, gav ovenstående tip dig motivation, spark i handling og selvtillid og inspirerede dig til at foretage et par ændringer, når du var tilbage på kontoret.
Leave a comment
Login to post comments